
Υπό φυσιολογικές-συνήθεις συνθήκες οι αμυγδαλιές ... στη λιγνιτοπαραγωγό περιοχή ανθίζουν στα μέσα μέχρι τέλη Φεβρουαρίου, όχι στα τέλη Μαρτίου! Κάποιες ζεστές χρονιές μάλιστα ανθίζουν και στα τέλη Ιανουαρίου με αρχές Φεβρουαρίου.
Η τόσο καθυστερημένη φέτος ανθοφορία της αμυγδαλιάς είναι η καλύτερη απόδειξη πως το κλίμα σταδιακά κρυώνει, τα δέντρα το αντιλαμβάνονται και προσαρμόζονται κατάλληλα. Μάλιστα στη συγκεκριμένη περιοχή έχουμε πιο θερμό τοπικό μικροκλίμα, λόγω του ατμού που βγάζουν στην ατμόσφαιρα οι πύργοι ψύξης των λιγνιτικών ΑΗΣ. Κι έχουμε και πολύ αυξημένες εκπομπές CO2 απ' τις καμινάδες των ΑΗΣ, που κι αυτές κατά τους κλιματολάγνους δημιουργούν το "φαινόμενο του θερμοκηπίου".
Ε, ας τα πουν στις αμυγδαλιές, που, απ' ό,τι φαίνεται στη φωτογραφία, θα είναι ανθισμένες και στις αρχές Απριλίου!

Και τι να πουν στα ανατολικά των ΗΠΑ, στη Νέα Υόρκη, όπου ο ποταμός Hudson πάγωσε για τα καλά, ο πάγος έφτασε μέχρι τις 18 ίντσες ή 45 εκατοστά και οι ιδιοκτήτες των φέρυ μιλούν για τον πιο κρύο χειμώνα των τελευταίων 28 ετών. Θερμοκρασίες -15οC είχαν να δουν οι Νεοϋορκέζοι απ' τη δεκαετία του 1950.

Την τελευταία διετία είχαν στη Βοστόνη τις τρεις απ' τις επτά ιστορικά χειρότερες χιονοθύελλες. Και μάλλον όλοι τους πια θα είναι ευτυχείς αν υπερθερμανθεί λιγάκι ο πλανήτης, όπως μας λένε οι κλιματολάγνοι, καθώς η παρατεταμένη παγωνιά έχει και ανθρώπινες απώλειες.
Σας έχουμε πει και παλαιότερα πως ένα απ' τα καλύτερα προγράμματα που έβγαλε το ΥΠΕΚΑ της "πράσινης ανάπτυξης" ήταν το "Εξοικονομώ κατ' οίκον", για τη μόνωση των σπιτιών. Καλό θα ήταν να δούμε να συνεχίζεται κι απ' τη νέα κυβέρνηση ένα τέτοιο πρόγραμμα ενεργειακής θωράκισης των σπιτιών, καθώς, αν το κλίμα συνεχίσει να κρυώνει, οι ανάγκες για ενέργεια θέρμανσης θα πολλαπλασιαστούν.
Και για τις νησιωτικές ή τις παραθαλάσσιες περιοχές, με την αυξημένη ηλιοφάνεια και τη μειωμένη περίοδο ανάγκης για θέρμανση σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα, η θέρμανση με ηλιακά, που εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια, μπορεί να προσφέρει αξιόλογη οικονομία. Τέτοια προγράμματα δίνουν δουλειές στους Έλληνες, κινούν την οικονομία με σχεδόν αποκλειστικά εγχώρια προστιθέμενη αξία. Και μειώνουν τόσο τις ανάγκες για εισαγόμενα καύσιμα (πετρέλαιο, φυσικό αέριο, pellets), όσο και την ανάγκη υλοτόμησης των δασών.
greeklignite.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου